Rajongó csata

Fodor Zsoltnak hívnak. Hobbim, hogy számokból információkat gyártok, amiket fel tudok használni a munkáim során, de előfordul, hogy csak a magam szórakoztatására vizsgálok jelenségeket. Blogomon a Facebookon jelenlévő folyamatokat próbálom számokká, és információkká alakítani, hogy pontosan értelmezni és követni tudjam az aktuális trendeket, ezzel neked is mindig a legújabb információkat közvetítve. Az oldal mindenkié, úgyhogy ha nekem, vagy egymásnak szeretnétek kérdéseket feltenni, vagy tapasztalatokat megosztani, ne legyetek szégyellősek hozzászólni a posztokhoz! :-) Kövess Twitteren: @zsoltfodorhu

me_236.jpg

Csatlakozz a Facebookon


Kövess a Twitteren: @zsoltfodorhu

Elemezz Te is!

web2spy_banner_rajongocsata2.jpg

Fontos változtatás a Facebook Ads Managerben

2013.04.04. 00:05 Fodor Zsolt

Teljesítmény központúbb lett a Facebook hirdetési rendszere. Nehéz lesz jobb összefoglalót írni, mint a hivatalos tájékoztató, de igyekszem összefoglalni a lényeget, a Facebook által publikált képekkel, a teljesség igénye nélkül. :-)

Ugyan már van lehetőség felvinni célt a hirdetéshez (én például leadek számát szoktam beállítani), most a Facebook kicsit segít nekünk jobban átláthatóvá tenni a hirdetési folyamat kulcslépéseit, és segít a hatékonyság még pontosabb mérésében.

Nagyobb fókusz az egyedi reklámcélokon

A Facebook látja, hogy az egyes hirdetőknek egyedi céljaik vannak, így például az alkalmazások telepítésének számának, a rajongók számának, vagy a felhasználói interakciók számának növelése. Ezek alapján a Facebook az alábbi célokat különbözteti meg:

ads_manager_551-2.png

A mellékelt ábra szemléleti, hogy ha valakinek a rajongók számának növelése fontos, kiemelt helyen követheti, illetve a Facebook kiszámolja neki azt is, hogy mennyibe került ténylegesen egy rajongó (amit eddig úgy kaphattunk meg, hogy elosztottuk a teljes költést az újonnan szerzett rajongók számával).

NEW_PageLikes2.png

Míg eddig mindenféle akciókról tájékoztatást kaptunk, mostantól szűrten a lényeget látjuk.Lehet, csak én vagyok így vele, de a fő célom mellett (lead, like) szívesen nézegettem azt is, hogy pl. milyen engagementet eredményezett, azaz hány megosztást, lájkot, vagy hozzászólást.

A kampány megtérülésének egyszerűbb számítása

Ahogy az előbbi példában is láthattuk, a Facebbok segít a konverziós ráták kiszámításában, így nem csak egy rajongó árát, hanem bármilyen konverziós cél egységre jutó költségét képes kiszámítani. Ezt személy szerint díjazom, mert a lead mérésnél kissé fárasztó volt egy excelben vezetni napi szinten egy lead árát. Szintén lehet, hogy csak személyes problémám (és úgy látom az új rendszer sem nyújt erre megoldást), de lead esetében én mérem az új leadek számát is (azaz azokét, akik még nem regisztráltak egy korábbi kampányban). 

NEW_Conversions3.png

Összefoglalás

Értem, hogy újdonság, és értem, hogy szuper, de úgy érzem, mivel a tracking már több hete biztosított, az egyetlen tényleges újítás az egy konverzió egységköltségének számítása. Ez kényelmes (ha eltekintünk attól, hogy a dollárral / euróval továbbra is szorozgatni kell még), azonban nem olyan áttörés, mint amit a cikk olvasásának kezdetekor vártam. Biztos sokaknak segít és pozitívumként emelném ki a szemléletformáló hatását (hisz valószínű, hogy sokan különösebb célkövetés nélkül hirdettek ezidáig, vagy csak kampány végén összesítettek), de akinek ez igazán fontos volt, eddig is beírta az elköltött összeget és a kapcsolódó konverziót egy excelbe, mint én.

A képeket a Facebook oldaláról másoltuk át, a hivatalos cikket ITT találod.

Szólj hozzá!

Címkék: facebook hirdetés facebook ads manager facebook konverzió facebook ads konverzió

A bejegyzés trackback címe:

https://rajongocsata.blog.hu/api/trackback/id/tr55194027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása