Amióta elkészítettem az első kis 500 soros rajongói oldal elemző és összehasonlító php szkriptemet, azóta folyton eszembe jut, hogy össze kéne hasonlítani a Pepsi és a Coca Cola rajongói oldalát.Ennek soha nem az emlékezőtehetségem korlátai szabtak gátat, hanem az, hogy a Pepsi Hungary oldala mellett nem találtam Coca Cola Hungaryt. Találtam 1-2 rajongói oldalt, amik a siófoki Coke Beachhez köthetők, de én nem ezt kerestem.
Aztán egy délután, pár hónappal később, Februárban,meglepő dolgot láttam a hírfolyamomban: egy Coca Cola posztot, méghozzá magyar nyelven. Nem voltam megdöbbenve, mivel korábban többször is használtam a nyelvi szűrőt. De nem értettem. Megnéztem, és még mindig 61 millió rajongó van, tehát jó helyen járok.
Az elkövetkező 10 napban viszonylag folyamatosan jöttek a posztok, már kezdtem is hozzászokni, vártam, hogy gyűljön az adat az elemzéshez :) Aztán egyszer csak hirtelen csend lett.
Ma jöttem fel újra a Coca Cola oldalára, hogy történt-e valami, és meglepő jelenséget tapasztaltam:
A képen látható, hogy továbbra is jó helyen járunk, csak sajnos mostmár nem látjuk azokat a posztokat, amiket régen (angol nyelven) láthattunk, viszont már magyarokat sem kapunk, Kicsit rosszul jött ki a borítócsere az oldalon, mivel azt minden rajongó látja, így a rájuk érkező hozzászólásokat is, ami picit megzavarhatja az embert.
Vajon egyáltalán életképes ez a koncepció? Felettébb újszerű, kétségkívül, de jól ki lehet így használni a Facebook minden lehetőségét így? Nem lehetetleníti el a pontos monitorozást? Borítókép, alkalmazások?
Esetleg ők tudnak valamit, amit én nem?
Vagy az egész csak egy teszt volt, hogy hogy reagálnának Magyarországon a rajongók, ha lenne egy magyar nyelvű Coca Cola oldal? Akkor viszont érdekes kísérletnek lehettünk részesei!
Ha kíváncsiak vagytok, lájkoljátok rajongói oldalunkat és kövessétek a blogot a friss információkért :-)
Fodor Zsolt