Ez az elemzés kicsit más lesz, mint az eddigiek. 3 hónapig nem osztottam meg semmit, mert a cégemmel együtt egy olyan rendszeren dolgoztam, amely képes a Facebookról a legértékesebb adatokat letölteni és információt készíteni belőle. Nem olyanokra gondolok, amiket bárki meg tud szerezni egy kis utánajárással, hanem olyanokra, melyeket az adatok mennyisége, és a Facebook tökéletlensége miatt képtelenség szoftver nélkül elkészíteni. A szoftver még közel sincs kész, még alpha előtti fázisúnak mondanám, de mai blogbejegyzésemen keresztül megismerhetitek főbb funkcióit, és megírhatjátok a véleményeteket, ugyanis az, hogy itt tartunk, a kedves ügyfeleknek és barátoknak köszönhető, akik tesztelték saját oldalukkal az összehasonlító szoftvert.
Először lássuk az összefoglaló táblázatot, mint minden elemzés alapján, amely alapján képet kaphatunk néhány fontosabb jellemzőről, illetve az erőviszonyokról. A táblázat alatt részletesen elemzem a táblázat egyes sorait!
Általánosságban
Az első elemzési paraméter a rajongók száma, melyben fölényesen győz a MÓLÓ. Biztos sokan azt feltételezik, hogy ez a szám hatással van az összes többi mutatóra, így valamilyen szinten már előre eldönti a versenyt, pedig nem! Nézzük csak meg a táblázat legalján található 3 grafikon (Rajongók száma, Visszajelzések száma, Hatékonyság) és láthatjuk, hogy habár a rajongók száma lényegesen nagyobb MÓLÓ esetében, a hatékonyság már sokkal kisebb mértékben hagyja el az OMV hatékonysági mutatószámát (visszajelzések / rajongók száma).
A rajongók változása esetünkben nem olyan érdekes, mivel nem láthatunk nagy ugrást. Olyankor érdekes ez a szám, amikor azt látjuk, hogy a rajongók fele ebben a hónapban jött, ilyenkor alaposan meg kell vizsgálni, hogy milyen eszközöket használt az oldal (alkalmazások, kommunikáció, hirdetések).
Az albumok száma nem ér pontot, de érdekes információ lehet, hisz ki gondolná, hogy egy benzinkútnak több, mint 25 albuma lehet? Nem minden esetben, de ebben az esetben releváns információ, ugyanis a MÓLÓ albumaiba a MOL - al kapcsolatos események fényképeit tölti fel, ami mind aktivitást, mind brandet erősít. Ha szoros lenne a verseny, akkor erre lehetne adni még néhány pontot, de ennek talán most nincs jelentősége.
Az eseményekhez felkiáltójelet tettünk, mivel egyik oldalnál sem találtunk egyet sem! Mondhatná az olvasó, hogy milyen eseménye lehetne egy benzinkútnak, de ha jobban megnézzük a MÓLÓ oldalát, találunk múltbeli eseményeket, szóval nem elképzelhetetlen!
Mérföldkövet az OMV-nél találunk, pontot erre sem adok, mert kis mértékben javítja a közösséget, viszont elemzés szempontjából érdekes lehet látni, hogy konkurensünk fél éve még csak 4000 rajongónál tartott, most meg 5800-nál. Ez a funkció hivatott valamelyest megoldani azt a problémát, hogy visszamenőlegesen nem tudjuk letölteni a rajongói oldalak lájkjainak adatait, csak a rendszerbe való regisztrálástól számítva.
A borítókép nem kap pontot, mert szubjektív, de nekem jobban tetszik, hogy a MÓLÓ visszaadja a MOL arculatát, ezzel szemben az OMV borítóképe egy reklám.
Az általános szempontok alapján a MÓLÓ 18, az OMV 12 pontot kapott.
Kampány menedzsment
Ez a pont rövid lesz, mivel az OMV semmilyen kampányt nem promotált az elmúlt hetekben, így csak MÓLÓ alkalmazásait vizsgálom.
A MÓLÓ Ravensburger alkalmazás látványos, de nem túl bonyolult, jól bemutatja az offline matricás promóciót.
A MÓLÓ Recepttár alkalmasát sajnos nem volt szerencsénk megtekinteni még mikor élt, csak az üzenőfalról tájékozódtunk.
Kampánymenedzsmentben nyert a MÓLÓ 10 - 0-ra!
Felhasználói aktivitások
Ez egy nagyon fontos pont, ugyanis tapasztalataim szerint a sok torzító tényező miatt két tényező, ami alapvetően meghatározza egy oldal minőségét: a rajongók minősége és a tartalmak minősége.A többi paraméter is nagyon sokat alakít rajta, de ha ezen 2 szám egyike is rossz, a többi mutató értelmetlenné válik.
A benzinkutak esetében nem elvárható a bejelentkezés, így megbocsátható, hogy mindkettőnél 0 ez az érték.
Azt jó látni, hogy a rajongók írhatnak az üzenőfalakra, azonban az már kevésbé jó, hogy ilyen kommenteket találunk:
"Mennyi társasjátékot vásároltatok fel/vagy kaptatok/?Lesz még az idén valamilyen normális promóciótok? Vagy fakocka készletet fogtok ajánlani "féláron-az általatok képzett csillagászatiból visszaszámolva?".
Ennek ellenére mindketten megkapják az 5 pontot, mert nem fogják be a rajongók száját, és többségében kezelik ezeket a problémákat, azonban hosszú távon érdemesebb lenne egy ügyfélszolgálat alkalmazást telepíteni, hogy ne lehessen publikusan lejáratni a céget.
A visszajelzések száma abszolútértékben a MÓLÓnál sokkalmagasabb, de ha azt is figyelembe vesszük, hogy az OMV-nek tized annyi rajongója van, akkor egész jó érték hatékonyságra az a 0,040-es érték a MÓLÓ 0,060 -ához viszonyítva.
Felhasználói aktivitásokban nyert a MÓLÓ 25 - 13-ra!
Kommunikáció
Mint már beszéltünk róla, demokratikus oldalakat vizsgálunk, mindenki elküldheti hozzászólását. A posztok száma napi 1 körül van, ami viszonylag rendben van. Legalább érzik a rajongók a törődést. A posztok hossza 200-230 között van. Ez azért nagyon érdekes, mert a későbbi elemzéseim során meg fogjátok látni, hogy nagyon tevékenységfüggő ez a szám. Úgy látszik a benzinkutak nagydumások! :)
A posztok minősége viszonylag jónak mondható, 1-1 üres posztot tettek közzé (azaz olyan posztot, amiben megosztottak valamilyen tartalmat, de nem írtak hozzá szöveget), de ezért meg is kapták az 5-5 pontot levonást mindketten!
A posztolás gyakorisági táblájára érdemes egy pillantást vetni. Látványosan 14 - 16 óra között posztol mindkét cég, ami nem túl célravezető, hiszen előfordulhat, hogy a rajongó, aki mindkettőre fel van iratkozva, csak az egyik posztot kapja meg a hírfolyamában. Eközben a kora esti órákban csend van, ezt ki kéne használni!
Kommunikációban a 5 - 2 -re nyert a MÓLÓ.
Összefoglalva
Törődnek az oldallal az OMV csapatának dolgozói is, vannak nyereményjátékok, meg képek, meg hirdetések, de a MÓLÓ sokkal jobb aktivitást tud elérni például azzal, hogy a sportot is felhasználja kommunikációjában a rajongók szórakoztatására. Több és jobb minőségű poszttal és 1-2 ütősebb kampánnyal be tudnák hozni a lemaradást kb. 2-3 hónap alatt.
A MÓLÓ csapatának pedig gratulálunk, mert tényleg érdekes és profi oldalt sikerült összehozniuk! :)
FIGYELEM!!! Ha szeretnéd, hogy betegyük oldalad szoftverünkbe és elküldjünk egy a fentihez hasonló analitikát az oldaladról, küldd el e-mailben rajongói oldalad címét és azon konkurensed rajongói oldal címét, akit a legjobbnak gondolsz a szakmában. Az ajánlat az első 20 jelentkező erejéig szól! E-mailedet ide várjuk: web2spy@gmail.com
Ha javaslatod van, hogy milyen oldalakat elemezzünk, azt is az előbbi e-mail címre várjuk!
Ha tetszett a bejegyzés, tetszik az oldal, illetve törekvésünk, hogy minél jobb elemzéseket készítsünk az oldalakról, írd meg észrevételeidet, illetve lájkold oldalunk és oszd meg, hogy másokhoz is eljussunk!
Köszi, hogy elolvastad a bejegyzést!