Rajongó csata

Fodor Zsoltnak hívnak. Hobbim, hogy számokból információkat gyártok, amiket fel tudok használni a munkáim során, de előfordul, hogy csak a magam szórakoztatására vizsgálok jelenségeket. Blogomon a Facebookon jelenlévő folyamatokat próbálom számokká, és információkká alakítani, hogy pontosan értelmezni és követni tudjam az aktuális trendeket, ezzel neked is mindig a legújabb információkat közvetítve. Az oldal mindenkié, úgyhogy ha nekem, vagy egymásnak szeretnétek kérdéseket feltenni, vagy tapasztalatokat megosztani, ne legyetek szégyellősek hozzászólni a posztokhoz! :-) Kövess Twitteren: @zsoltfodorhu

me_236.jpg

Csatlakozz a Facebookon


Kövess a Twitteren: @zsoltfodorhu

Elemezz Te is!

web2spy_banner_rajongocsata2.jpg

Mikor aktívak a magyar rajongók a Facebookon?

2013.03.31. 13:52 Fodor Zsolt

Előző bejegyzésemben azzal foglalkoztam, hogy mikor posztolnak a rajongói oldalak. Sokan lájkoltátok a posztot, ebből azt szűröm le, hogy érdekel titeket a téma, érdemes mélyebben is elmerülni benne. Érdekes információ, hogy mikor posztolnak az oldalak, azonban ez még csak fél információ, tényleges információt akkor kaphatunk, ha megtudjuk, mikor aktívak a rajongók? Hisz kiderülhet, hogy délután 3-kor van a legnagyobb reklámzaj, ha közben 3 órakor a rajongók egyáltalán nem is aktívak.

Így munkaidő után, szabadidőmben elkezdtem egy új házi készítésű Social Modult gyártani, amely a posztolási gyakorisághoz hasonlóan a rajongók aktivitását is képes ábrán szemléltetni, méghozzá opcionálisan beállítható oldalak alapján, tehát lehetőség van teljesen egyedi elemzésekre is 1-1 speciális iparág esetében.

Lássuk először a legáltalánosabb táblázatot, ami ezúttal megint 280 rajongói oldal alapján áll össze, és remélhetőleg kellően reprezentálja a magyar rajongók aktivitását:

599063_502213669834785_1339917562_n.png

Szembetűnő, hogy 15 órakora legnagyobb a rajongók aktivitása, a program, amit írtam, ki is színezi zölddel a sort, hogy jobban lássuk. Az utolsó oszlopban azt láthatjuk, hogy a rajongók aktivitása milyen átfedésben van az oldalak posztolásával. Általánosságban elmondhatjuk, hogy megközelítőleg átfedében van, tehát ÁLTALÁNOSSÁGBAN viszonylag jól posztolnak a magyar oldalak, bár reggel kicsit több a poszt, mint a rá való érdeklődés.Csak persze felmerül bennem a kérdés, hogy ez mennyire öngerjesztő?

Ahogy a Showder Klubban mondják "Leminősítették az országot, mert gyengült a forint, mert leminősítették az országot, mert gyengült a forint.......". 15 órakor legaktívabbak a felhasználók, de 14 órakor teszik közzé az oldalak a legtöbb posztot, szóval érdekes lenne tudni, hogy ha 16 órakor posztolnának az oldalak legtöbbet, akkor is így lenne-e, de mi most a jelenlegi status quoból indulunk ki, úgyhogy ezt a kérdést meghagyjuk egy következő bejegyzésnek, vagy házi feladatnak :)

Ami még jól látszik, hogy délelőtt lenne egy kis érdeklődés a rajongók részéről, de kérdés, melyik célcsoport részéről? Nézzünk meg 1-2 tevékenységet, hogy hol, hogy alakulnak a számok?

1. Mennyi hatékony a babás oldalak kommunikációja?

A múltkori elemzésben nem értettem, miért van reggel poszt dömping, majd 4 után síri csend. Lássuk, mit mutatnak a számok:

grafikon-baba_1.png

Megdöbbentő módon a rajongók aktivitása épp ellentétes mozgást mutat. Reggel kevésbé aktívak, majd kora délután élénkülnek meg, viszont úgy tűnik, helyesen teszik, hogy 4 után már nem nagyon posztolnak, mert látványosan lelankad a mamák érdeklődése.

2. Mennyire hatékony a bankok kommunikációja?

Múlt héten azt tapasztaltuk, hogy 16 óráig fokozatosan nő a posztok száma, majd 16 órakor iszonyatos dömping tapasztalható, lássuk, mennyire hatékony ez a fajta tevékenység?

grafikonbank.png

Úgy tűnik, nem ez a legjobb stratégia, ugyanis ahogy ki tudjuk olvasni az új ábráról: a reggeli posztokra érkezik a legtöbb aktivitás, míg délután már szinte alig van érdeklődés a banki posztokra. Érdemes lenne kipróbálni, hogy mi történne, ha ráerősítenének a reggeli posztokra!

3. Mennyire hatékony az autós oldalak kommunikációja?

A múltkor a hotelek tevékenységét vizsgáltam, de közben kitavaszodott és azt tapasztaltam, hogy mindenhonnan autós hirdetéseket látok (tévében, interneten egyaránt). Aktuálisabb téma, több adatot szolgáltat, lássuk, mikor aktivak a férfiak :)

grafikon-autos.png

A grafikonon az alábbi Facebook oldalak tevékenységét láthatjátok: Audi, BMW, Citroen, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Volvo. Az autós oldalak ráéreztek, hogy mikor kell elérni a célközönséget (15 óra környékén), azonban arra nem, hogy mikor NEM kell: a reggeli posztok valamilyen szinten kidobott időt és pénzt jelentenek, hisz az aktivitás alig fele a posztolási tevékenségnek!

Összefoglalás

Az elemzés nagyon érdekes volt, hiszen kiderült, hogy nem csak a reklámzajt kell figyelembe venni, hanem azt is, mikor aktívak a rajongók. Attól még, hogy a konurencia 4-kor posztol, nem feltétlen jó irány, hisz több esetben látható, hogy a rajongók egészen más időintervallumon aktívak.

Persze mint minden cikkem, ez is csak egy gondolatébresztő, egy figyelmeztetés, hogy foglalkozz a problémával, hisz időt és pénzt takaríthatsz meg!

facebook-group-icon2.jpgFIGYELEM!!! Ha szeretnéd, hogy betegyük oldalad rajongói oldal elemző szoftverünkbe és elküldjünk egy  analitikát az oldaladról, mely a posztolási gyakoriságot is tartalmazza, küldd el e-mailben rajongói oldalad címét és azon konkurensed rajongói oldal címét, akit a legjobbnak gondolsz a szakmában. Az ajánlat az első 20 jelentkező erejéig szól! E-mailedet ide várjuk: web2spy@gmail.com

Ha javaslatod van, hogy milyen oldalakat elemezzek, azt is az előbbi e-mail címre várom!

Ha tetszett a bejegyzés, tetszik az oldal, illetve törekvésem, hogy minél jobb elemzéseket készítsek az oldalakról, írd meg észrevételeidet, illetve lájkold oldalam és oszd meg a bejegyzést, hogy másokhoz is eljusson!

Köszi!

Fodor Zsolt

Szólj hozzá!

Címkék: facebook marketing tippek facebook post közösségi aktivitás tudatos posztolás post management fan page management bankok facebook babás oldalak

A bejegyzés trackback címe:

https://rajongocsata.blog.hu/api/trackback/id/tr455179559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása