Előző bejegyzésemben azzal foglalkoztam, hogy mikor posztolnak a rajongói oldalak. Sokan lájkoltátok a posztot, ebből azt szűröm le, hogy érdekel titeket a téma, érdemes mélyebben is elmerülni benne. Érdekes információ, hogy mikor posztolnak az oldalak, azonban ez még csak fél információ, tényleges információt akkor kaphatunk, ha megtudjuk, mikor aktívak a rajongók? Hisz kiderülhet, hogy délután 3-kor van a legnagyobb reklámzaj, ha közben 3 órakor a rajongók egyáltalán nem is aktívak.
Így munkaidő után, szabadidőmben elkezdtem egy új házi készítésű Social Modult gyártani, amely a posztolási gyakorisághoz hasonlóan a rajongók aktivitását is képes ábrán szemléltetni, méghozzá opcionálisan beállítható oldalak alapján, tehát lehetőség van teljesen egyedi elemzésekre is 1-1 speciális iparág esetében.
Lássuk először a legáltalánosabb táblázatot, ami ezúttal megint 280 rajongói oldal alapján áll össze, és remélhetőleg kellően reprezentálja a magyar rajongók aktivitását:
Szembetűnő, hogy 15 órakora legnagyobb a rajongók aktivitása, a program, amit írtam, ki is színezi zölddel a sort, hogy jobban lássuk. Az utolsó oszlopban azt láthatjuk, hogy a rajongók aktivitása milyen átfedésben van az oldalak posztolásával. Általánosságban elmondhatjuk, hogy megközelítőleg átfedében van, tehát ÁLTALÁNOSSÁGBAN viszonylag jól posztolnak a magyar oldalak, bár reggel kicsit több a poszt, mint a rá való érdeklődés.Csak persze felmerül bennem a kérdés, hogy ez mennyire öngerjesztő?
Ahogy a Showder Klubban mondják "Leminősítették az országot, mert gyengült a forint, mert leminősítették az országot, mert gyengült a forint.......". 15 órakor legaktívabbak a felhasználók, de 14 órakor teszik közzé az oldalak a legtöbb posztot, szóval érdekes lenne tudni, hogy ha 16 órakor posztolnának az oldalak legtöbbet, akkor is így lenne-e, de mi most a jelenlegi status quoból indulunk ki, úgyhogy ezt a kérdést meghagyjuk egy következő bejegyzésnek, vagy házi feladatnak :)
Ami még jól látszik, hogy délelőtt lenne egy kis érdeklődés a rajongók részéről, de kérdés, melyik célcsoport részéről? Nézzünk meg 1-2 tevékenységet, hogy hol, hogy alakulnak a számok?
1. Mennyi hatékony a babás oldalak kommunikációja?
A múltkori elemzésben nem értettem, miért van reggel poszt dömping, majd 4 után síri csend. Lássuk, mit mutatnak a számok:
Megdöbbentő módon a rajongók aktivitása épp ellentétes mozgást mutat. Reggel kevésbé aktívak, majd kora délután élénkülnek meg, viszont úgy tűnik, helyesen teszik, hogy 4 után már nem nagyon posztolnak, mert látványosan lelankad a mamák érdeklődése.
2. Mennyire hatékony a bankok kommunikációja?
Múlt héten azt tapasztaltuk, hogy 16 óráig fokozatosan nő a posztok száma, majd 16 órakor iszonyatos dömping tapasztalható, lássuk, mennyire hatékony ez a fajta tevékenység?
Úgy tűnik, nem ez a legjobb stratégia, ugyanis ahogy ki tudjuk olvasni az új ábráról: a reggeli posztokra érkezik a legtöbb aktivitás, míg délután már szinte alig van érdeklődés a banki posztokra. Érdemes lenne kipróbálni, hogy mi történne, ha ráerősítenének a reggeli posztokra!
3. Mennyire hatékony az autós oldalak kommunikációja?
A múltkor a hotelek tevékenységét vizsgáltam, de közben kitavaszodott és azt tapasztaltam, hogy mindenhonnan autós hirdetéseket látok (tévében, interneten egyaránt). Aktuálisabb téma, több adatot szolgáltat, lássuk, mikor aktivak a férfiak :)
A grafikonon az alábbi Facebook oldalak tevékenységét láthatjátok: Audi, BMW, Citroen, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Volvo. Az autós oldalak ráéreztek, hogy mikor kell elérni a célközönséget (15 óra környékén), azonban arra nem, hogy mikor NEM kell: a reggeli posztok valamilyen szinten kidobott időt és pénzt jelentenek, hisz az aktivitás alig fele a posztolási tevékenségnek!
Összefoglalás
Az elemzés nagyon érdekes volt, hiszen kiderült, hogy nem csak a reklámzajt kell figyelembe venni, hanem azt is, mikor aktívak a rajongók. Attól még, hogy a konurencia 4-kor posztol, nem feltétlen jó irány, hisz több esetben látható, hogy a rajongók egészen más időintervallumon aktívak.
Persze mint minden cikkem, ez is csak egy gondolatébresztő, egy figyelmeztetés, hogy foglalkozz a problémával, hisz időt és pénzt takaríthatsz meg!
FIGYELEM!!! Ha szeretnéd, hogy betegyük oldalad rajongói oldal elemző szoftverünkbe és elküldjünk egy analitikát az oldaladról, mely a posztolási gyakoriságot is tartalmazza, küldd el e-mailben rajongói oldalad címét és azon konkurensed rajongói oldal címét, akit a legjobbnak gondolsz a szakmában. Az ajánlat az első 20 jelentkező erejéig szól! E-mailedet ide várjuk: web2spy@gmail.com
Ha javaslatod van, hogy milyen oldalakat elemezzek, azt is az előbbi e-mail címre várom!
Ha tetszett a bejegyzés, tetszik az oldal, illetve törekvésem, hogy minél jobb elemzéseket készítsek az oldalakról, írd meg észrevételeidet, illetve lájkold oldalam és oszd meg a bejegyzést, hogy másokhoz is eljusson!
Köszi!
Fodor Zsolt