Rajongó csata

Fodor Zsoltnak hívnak. Hobbim, hogy számokból információkat gyártok, amiket fel tudok használni a munkáim során, de előfordul, hogy csak a magam szórakoztatására vizsgálok jelenségeket. Blogomon a Facebookon jelenlévő folyamatokat próbálom számokká, és információkká alakítani, hogy pontosan értelmezni és követni tudjam az aktuális trendeket, ezzel neked is mindig a legújabb információkat közvetítve. Az oldal mindenkié, úgyhogy ha nekem, vagy egymásnak szeretnétek kérdéseket feltenni, vagy tapasztalatokat megosztani, ne legyetek szégyellősek hozzászólni a posztokhoz! :-) Kövess Twitteren: @zsoltfodorhu

me_236.jpg

Csatlakozz a Facebookon


Kövess a Twitteren: @zsoltfodorhu

Elemezz Te is!

web2spy_banner_rajongocsata2.jpg

Hogy posztolnak a magyar rajongói oldalak? És hogy kéne neked?

2013.03.13. 00:49 Fodor Zsolt

1. A kutatás

280 oldalt vizsgáltam meg; arra voltam kíváncsi, mikor szoktak posztolni a magyar rajongói oldalak általában, és miként befolyásolja ezt egy oldal tevékenysége, és célközönsége?

Az alábbi tevékenységek trendjeit fogjuk vizsgálni az elemzés során: BANKOK, HOTELEK és BABÁS OLDALAK

2. Mikor van nagy reklámzaj, mikor kéne és mikor nem kéne posztolni?

A kutatás célja nem öncélú, szeretnék rámutatni, hogy sokszor tapasztalható, hogy a rajongói oldalaknál hiányzik a posztok időzítésének tudatossága. A tudatosság 2 fő jellemzője a rajongók érdeklődésének időintervallumai, és a konkurens cégek posztjainak időintervallumai. Az első érthető: akkor kell posztolni, amikor a célcsoportunk aktív. Például ne posztoljunk középiskolásoknak délelőtt, mert iskolában vannak. Vagy egyetemistáknak hajnali 11-kor, mert még alszanak. A másik is logikus: ha akkor posztolunk, amikor a konkurensünk, akkor nagyobb az esélye, hogy nem ér célba a posztunk, hiszen lehet, hogy az ő posztja jobb, mint a mienk, több lájkot kapott, több a komment, nagyobb az oldal, többet lógtunk már azon az oldalon, rákattint a linkre, és ott ragad.

Kérdés persze, hogy marad-e olyan idősáv, ahol a konkurens nem posztol, és még érdeklődés is van? Elemzésem során mindkettőre lesz példa.

3. Általánosságban, szűrés nélkül (280 oldal, 82 000 posztja az elmúlt 150 nap alapján)

Általánosságban elmondhatjuk, hogy ha az összes oldalt nézzük, akkor nagyjából kitöltjük az aktívnak vélhető 8-20 órás idősávot. Azért csak nagyjából, mert látványosan van egy törés 17 órakor. Gondolom csörög mindenhol az óra, és sietnek haza a kollégák, de nem tehetünk komoly szemrehányást, mivel nem arányaiban esik vissza, "csak" 10-20%-al. Az is jól látszik, hogy az oldalak adminisztrátorai beérnek reggel 8-10 között, és az első reggeli kávéval egyidőben azonnal vad posztolásba kezdenek. Egy egész országra nehezen tudom kitalálni, vajon mi a pontos napi rutin, de az biztos, hogy 10 és 14 óra között csökken egy picit a lelkesedés - valószínűleg beleveti magát mindenki a munkába.Este 8ig fokozatosan csökken a posztok száma, majd 9 után rohamosan csökkenni kezd.

posztolas-gyakorisag-altalanos.png

Eddig igazából nem sok információt sikerült nyernünk, csak azt, hogy Magyarországon az estét is kihasználják a rajongói oldalak, ami egyrészt azért lehet, mert az oldalak egész napra elosztva posztolják a tartalmakat, vagy azért, mert a sok-sok iparág, amelyet magában foglal ez a minta, szépen lefedik egymást. Az elemzés további részeiben megnézünk 3 tevékenységet, melyek feltételezhetően más célcsoportot céloznak.

4. Hogy posztolnak az anyukáknak a babás oldalak?

Mindenképp látványos ez az ábra! Ha ezt nézem, kijelenthetem: az anyukák 16 óra után kikapcsolják a gépet és elmennek onnan messzire, nem is érdemes posztolni nekik.Mivel nem voltam még anyuka, így ebben sem ismerem a 16 óra utáni rutint, és feltételezem, hogy ilyenkor ébred fel a kisbaba, szép időben az anyuka elmegy vele sétálni, hazamegy, vacsorát főz, fürdet..gondolom. De ha ez így van, akkor miért nincs kiugró érték a délutáni pihenők alkalmával? 

grafikon-baba.png

Véleményem szerint vagy az estének kéne azt a részét megtalálni, amikor a délutáni fáradalmak után megpihennek az anyukák, vagy a délutáni pihenők idejére kellene jobban fókuszálni, viszont érdemes lenne 8 óráról 9 órára átállni, hiszen 8-kor posztol mindenki, és előfordulhat, hogy nem mindegyik oldal üzenete jut ki a felhasználó hírfolyamába.

5. Hogyan posztolnak a bankok?

Ha azt mondtam a babás oldalaknál, hogy van ott még kihasználatlan idősáv, akkor ez a bankokra hatványozottan igaz. 16 órakor olyan szintű posztdömping van, hogy szerencsétlen rajongók azt sem tudják melyik 0 forintos számlát és hitelkonstrukciót válasszák! Lehet, hogy én vagyok tapasztalatlan, de nem akarom elhinni, hogy Magyarországon az emberek csak 16 órakor fogékonyak a banki ajánlatokra és kapcsolódó témákra - persze lehet,hogy meglepődnék, ha rálátnék a bankok insightsára. :-)

grafikon-bank.png

Mindenesetre érdemes lenne megvizsgálni a napközbeni és esti posztok eléréseinek számát, és ha nem szignifikánsan eltérő 1-2 órával eltolni a posztokat.

6. Hogyan posztolnak a hotelek?

Végül nézzük meg a hoteleket, mert érdekes ábrát kapunk. Azt látjuk, hogy 8 órakor itt is őrült posztolás folyik. Reméljük egy anyuka sem érdeklődik az utazások iránt, mivel könnyen lehet, hogy lemarad 1-2 last minute ajánlatról, miközben épp a napi babás posztok között szemezget.

Azért igazán tanulságos ez az ábra, mert jól látszik, hogy gyakorlatilag minden második órában fele annyi a poszt, mint az azt megelőző órában, így csak el kéne tolni fejben 1 órával a napot, és egy sokkal csendesebb csatornán küldhetjük az ajánlatot a rajongóknak! :)

 

grafikon-hotel.png

Összefoglalás

Az elemzést sikeresnek tartom, mivel kiderült, hogy valóban vannak koncentrált időszakok, és vannak üresjáratok, amikor nincs értelme megosztani, de vannak olyan időszakok is, amikor senki nem üzen semmit, pedig vélelmezhetően lenne rá érdeklődés.

Az a kérdés azonban még mindig nyitott számomra, hogy azért tapasztaltam ezeket, mert a rajongói oldalak tulajdonosai ugyan tisztában vannak vele, hogy akkor posztolnak, mikor a többi oldal, csak nem használják pl az időzítést a koraesti órákra, vagy egyáltalán nem is merül fel bennük, hogy ebből gond lehet?

facebook-group-icon2.jpgFIGYELEM!!! Ha szeretnéd, hogy betegyük oldalad rajongói oldal elemző szoftverünkbe és elküldjünk egy  analitikát az oldaladról, mely a posztolási gyakoriságot is tartalmazza, küldd el e-mailben rajongói oldalad címét és azon konkurensed rajongói oldal címét, akit a legjobbnak gondolsz a szakmában. Az ajánlat az első 20 jelentkező erejéig szól! E-mailedet ide várjuk: web2spy@gmail.com

Ha javaslatod van, hogy milyen oldalakat elemezzek, azt is az előbbi e-mail címre várom!

Ha tetszett a bejegyzés, tetszik az oldal, illetve törekvésem, hogy minél jobb elemzéseket készítsek az oldalakról, írd meg észrevételeidet, illetve lájkold oldalam és oszd meg a bejegyzést, hogy másokhoz is eljusson!

Köszi!



Szólj hozzá!

Címkék: rajongói oldal facebook post hogyan posztolj tudatos posztolás post management fan page management bankok facebook hotelek facebook babás oldalak anyukák célcsoport

A bejegyzés trackback címe:

https://rajongocsata.blog.hu/api/trackback/id/tr385131764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása